Homecoming

Nu är vi hemma från Stockholm igen efter en underbar helg!

Första kvällen vi kom dit, gjorde vi snabbt iordning oss och gav oss sedan ut på stan för att fördriva tiden lite innan Guldknappengalan började. Vid halv 7-tiden gick vi bort mot Fotografiska museet, där visningen hölls i år (förra året var den på Cirkus). Vi minglade runt lite, drack lite vin och åt en "delikatess-tallrik" som man fick. Vi gick ner i god tid till lokalen där visningen skulle hållas och ställde oss först, läs f-ö-r-s-t i kön. Det resulterade i att vi fick bästa platserna, i mitten front row. Visningen var great och om det inte var någon som hade hört det så var det alltså Hope som vann årets Guldknapp. Filippa K vann läsarnas pris och Efva Attling vann priset för årets accessoar. Vi fick med oss en liten goodie-bag hem, innehållande bland annat en scarves, mascara, läppglans, hårspray, foundation, rabatter hos olika affärer, choklad, vitamin well m.m.

Dagen efter var det dags för shopping! Vi var uppe med tuppen vid 7, åt lite god frukost och blev nerskjutsade till Huddinge, där vi tog pendeln in mot Centralen. Vi åt lunch med en av mammas kompisar och var kvar ända till klockan 6 då fötterna värkte så det var inte klokt! Mina fynd visar jag senare ikväll när bilderna har lagts in från kameran!
När vi kom hem bjöds vi på mat (vi bodde hos mammas kompis), någon god kycklinggryta var det. Supergott!

Sista dagen (idag) gick vi upp vid halv 9, åt lite frukost och sedan klippte jag mammas kompis, då vi kom överens om det kvällen innan. Vi packade klart och gick en liten promenad innan vi skulle åka hem. Vi åkte vid 12 från Centralen och bussresan gick superbra. Jag sov hela vägen till Ringaruml. Där tog vi en paus på 45 minuter för lite matrast. Jag köpte en ost- och skinksallad som inte var speciellt fräsch. Vi fick gå och byta den mot en lite mer fräsch, men inte speciellt god. Salladen var alldeles mjuk och äcklig. Usch.
Bussresan fortsatte och jag sov hela tiden utom den sista timmen. Vi blev hämtade av morfar i Kalmar och hemskjutsade!



Cool klänning!



I väntan på att visningen ska börja



Jag vet inte riktigt hur dom tänkte med håret här, eltejp tror jag det är. Kul iallafall!



Cheap monday



Hopes vinnarvisning. Deras inspiration var "klassiskt" och "döden". De höll också väldigt hårt i luvor som fanns på nästan alla deras kläder.



Väntar på pendeltåget med min goodiebag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0