Silverschampo

Det är många som undrar hur jag får mitt hår så "vitt" eller "vitblondt" och det enkla svaret är silverschampo! Eller, det kanske inte är så enkelt som man tror för att hitta rätt silverschampo kan vara svårt det också. Jag har provat de flesta - vissa gör ingen skillnad och vissa gör håret lila, not very nice..

Men som ni förstår, är inte det här min naturliga hårfärg, utan jag är ljusbrun. För att uppnå färgen jag har nu bleker jag håret. Något som man kan göra, istället för att bleka är att ljusarefärga. Det är mycket skonsammare, men det kan vara svårt att få till den själv så jag skulle rekommendera att gå till frisören om du ska göra det. Ett annat krav när det gäller ljusarefärg är att håret måste vara ofärgat, eftersom bara de naturliga pigmenten bleks, och inte de konstgjorda. Har du färgat håret innan är det alltså blekning som gäller.

Anyway, för att få den där vitblonda looken är det silverschampo som gäller (om du inte ljusarefärgar, då man kan lägga till pigment i färgen som gör den mer vit), men det är inte bara att slänga i schampot heller.
Många hår är mer slitna i topparna än i hårbottnen och detta kan göra att när du applicerar silverschampot blir topparna blåa, medan botten fortfarande är gul. Därför är det bra att försöka ta bara i botten och - om det behövs - i topparna efteråt. Efter det är det upp till dig hur ofta du vill använda silverschampot - 1 gång i veckan kan räcka för vissa, men jag använder det ungefär varannan dag.





Silverschampot jag använder är från L'oréal.

Kommentarer
Postat av: Therése

tack :D

sjukt fint hår måste jag säga!

2010-08-02 @ 13:28:54
URL: http://thovdegard.blogg.se/
Postat av: Idan

tackar tackar :)

2010-08-02 @ 16:18:32
URL: http://idaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0