Cambell's Soup

Ska precis ställa mig och laga soppa och tänkte att jag skulle dela med mig av den ;)
Detta är absolut den godaste soppan jag ätit och det är nog den enda jag verkligen tycker om. För att göra den behöver du..

- 2 buljongtärningar (en kött och en grönsak)
- En halv-en hel falukorv
- Potatis
- Morötter
- Purjolök
- Rotselleri
- Palsternacka

Eftersom jag inte vill att purjolöken ska bli helt sönderkokt brukar jag börja med att slänga i potatis och morötter (eftersom de tar längst tid), tillsammans med cirka en liter vatten och buljongerna. När de nästan är klara ska rotsellerin och palsternackan i. Sist åker falukorven och purjolöken i. Låt koka i 5 minuter! Klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0