♥ Dagens frisyrvisning

Kom hem från skolan nyss. Lång fredag kanske? Jo, ganska fast det har faktist gått fortare än jag trodde att det skulle göra.

Såhär har min dag sett ut: 
Jag var framme i skolan klockan 8 och vid 10 kom vår (Matildas och min) första modell. Jag hjälpte till lite på henne, eftersom hon skulle få "affro" som man gör med en speciell teknik med en pinkam och plattång. Vid halv 11 kom min modell, Linda. Hon fick kontraster mellan burrigt lockig och "slickad".
Framåt halv 12 kom Philip som är min andra modell och honom fixade jag efter lunchen. Han fick bli lockig med lite röda toppar.

Efter håret var det dags för sminkningen. Linda fick en ganska så extrem sminkning, då det måste synas på catwalken, med en illröd mun och ögon som går i svart och orange.
Philip sminkades mestadels på basen, men han fick "streck" runt ögonen i rött och orange.

Vi hade delat upp oss i olika teman och jag var i gruppen Eldigt.

Klockan 6 började visningen. Det hade kommit så mycket folk att vi till och med fick ha två stycken visningar. Skitkul! Visningen gick skitbra och alla var jätteduktiga, efter många om och men.  Det kändes lite surt att jag fick ta allt ansvar för hela vår grupp. Alla förstod vad jag sa och ville hellre att jag skulle förklara, än vår gruppledare. Mer säger jag inte, men jag fattade inte heller vad hon menade! Kalla mig trög om du vill, men jag var inte ensam!

När visningen var slut hade alla samlat sig i vår cafeteria. Där var massa olika företag presenterade och min mamma fick en goodiebag! Avundsjuk jag är! Vi jobbar hela dagen och vi får inte ens en goodiebag?! Och tro inte att vi får kompensationsledigt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0