♥ Jag är orolig

Vaknade redan vid halv 10 och kunde inte somna om. Jag ligger och oroar mig för massa grejer. Främst över min framtid. Jag vet inte vad jag vill bli! Och nej - jag vill inte bli frisör.

Därför har jag pratat med studievägledaren om vad som går att göra. Jag kan plocka bort kundpassen och APU:n och läsa andra ämnen och jag tror jag gör det om jag får det jag vill ha. Jag vill läsa Historia A (som jag redan gör) men jag vill samtidigt läsa Engelska B och de kurserna är samtidigt. Därför måste jag läsa Eng B på tiden jag läser Hi A och läsa Hi A med tvåorna. Jag har nu 50 poäng kvar att ta igen och då vill jag läsa en kurs som heter Bild och Form Måleri. Den är på en annan skola och jag kanske inte får plats i den gruppen eller så har det gått för lång tid så att jag är så mycket efter...

Då kommer nästa problem - även om detta går så måste jag säga till min handledare att jag inte ska ha APU. Hon tror att jag till 110% ska bli frisör och ni som inte läser den här linjen förstår inte riktigt det här.. Det är så fruktansvärt hög konkurrens inom frisöryrket att man måste vilja det mest av allt. Varje dag när jag är på APU säger hon att jag ska "ta över efter henne" och liknande. En sån chans får man inte missa. Det känns dumt att göra henne besviken.

Måste jag inte göra mig själv nöjd innan alla andra? Det låter ju enkelt, men om jag inte vet vad jag vill då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0