Dagens quickfix!

Länge sedan dagens quickfix nu, men här kommer ett litet tips! Många av er använder det säkert dagligen och det är ju superbra. Det jag såklart pratar om är torrschampot. Eftersom alltför många svenska (däribland jag) tvättar håret alltför ofta försvinner hårets naturliga fetter. Detta resulterar i att håret blir torrt, utan glans och går lätt av. Mitt tips är att försöka förlänga tvättningen så länge som möjligt. Nu tänker säkert ni: "men mitt hår är ju skitigt efter X antal dagar". Saken är den att håret vänjer sig vid hur ofta det tvättas och prodcerar därför fett fortare eller snabbare.

Om man kan förlänga tvättningen med iallafall 1 dag med hjälp av torrschampot så är det absolut värt det. Håret kommer vänja sig vid att tvättas mer sällan och producerar därför inte lika mycket fett. Dessutom får du massvis med volym och luktar dessutom gott. Alla som vill ha räcker upp en hand?

Min favorit är från Proffs. Billigt och bra!



Du hittar det på bland annat H&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0