Ny vecka!

Dagen började med att klockan ringde vid 10 i 8. Jag gjorde mig iordning, slängde i mig två mackor och dränkte håret med torrschampo. Usch, måste tvätta håret..
Sedan gav jag mig iväg. Linda öppnade vid 9 och vi diskuterade lite vad vi skulle göra. Vi kom fram till att vi ska bleka lite slingor och klippa såklart. Så vi började med slingor i hätta och lade på blekningen, som fick sitta på i en kvart. Eftersom Linda är gråhårig, syns inte slingorna så mycket men det blir mycket stadga i håret som hon är ute efter.

Vi sköljde ur färgen och så skulle vi ju klippa. Hon skulle ha en lite mer komplicerad frisyr, kort nacke, diagonal. Kortare på ena sidan och längre på andra, och så en assymetrisk lugg på det. Jag klippte med kniv och vid 11-tiden var vi helt klara med stylingen och allting.

Philip mötte upp mig i stan och vi handlade lite grejer till soppa som vi tänkte laga till lunch lite senare. Vi åkte också förbi rese-byrån och hämtade upp lite kataloger som vi ska kika i lite senare.

Vid 1 ska jag bort till ungdomsmottagningen för att få lite nya piller! Vi hörs efter det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0