Plugg väntar

Har ätit nu, det var faktist supergott. Älskling, du är så duktig på att laga mat! Ska byta om till mjukis nu och sätta mig och plugga lite historia. Vi fick en inlämningsuppgift idag som ska vara klar till nästa fredag. Jag tänkte att, eftersom jag ändå inte har något speciellt för mig idag, så kan jag lika gärna göra klart den!

Vi ska skriva max 2 A4-sidor om Egypten förr. Det var frågor såsom "jämför de olika flod- resp. högkulturerna" och liknande. Tråkigt och svårt. Det är inte precis så att man hittar ett svar i boken, utan ska man jämföra ska man dels kunna de olika "alternativen" och sedan börja analysera själv. Men det är iallafall inte så stort arbete, vilket både är positivt och negativt. Ibland kan det vara svårt att skriva för lite, eftersom varje mening i stort sett måste vara perfekt, känns det som..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0