Visste du att..?

Sitter just nu och kollar på "The Fashion show" på kanal 3. Det handlar om ett gäng designers som försöker slå igenom i den här tävlingen. Visste du att från början ville jag egentligen bli designer? Jag hade helt bestämt mig för det i flera år, tills jag fick reda på att jag var tvungen att sy.. Tror att min syslöjdslärare i högstadiet förstörde lite det roliga med att sy. Så då blev det inte designer då.

Bestämde mig för att söka till frisör sista terminen i 9:an. Såg då att intagningspoängen var minst 240 och det innebar då att jag var tvungen att höja mig i 8 ämnen. Jag kämpade hårt den där terminen och höjde mig i 9. Det gjorde att jag kom in. Det är något jag är stolt över hos mig själv, att jag kämpade och verkligen försökte.

Nu vet jag inte vad jag vill. Tror inte att det är att bli frisör iallafall. Själva frisyrerna och hår och liknande är superkul, men med de nya avtalen innebär det at vi kommer att tjäna ungeför 5000 i månaden i 1 år. Jag vill liksom flytta hemifrån (?) Jag vill antingen söka in på någon konstskola (helst Beckmans i Sthlm) eller så vill jag bli åklagare och då blir det högskola i Göteborg. Jag får fortsätta att fundera, för hur ska man veta vad man vill göra resten av livet redan nu? Jag vill bara att alla andra ska veta att det är okej att ändra sig. Jag har redan gjort det flera gånger och jag är säker på att detta inte är den sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0